Vredeswandeling 2014

De jaarlijkse vredeswandeling wordt dit jaar gehouden op zondagmiddag 21 september. De vredeswandeling is een initiatief van de plaatselijk actieve groepen van de Raad van Kerken, de VOM-groep van de R.K.-kerk , het Humanistisch Verbond en Amnesty International. Voordat de wandeling van start gaat, houdt Jannes Bosker een inspirerende inleiding met als thema “Wapen je met vrede”. Dit is ook het thema van de landelijke vredesweek. Wereldwijd woeden er meer dan veertig oorlogen en gewapende conflicten en de verwachting is zelfs dat dit aantal verder toeneemt. Deze conflicten veroorzaken honderdduizenden burgerslachtoffers en miljoenen vluchtelingen. Door oorlog raken samenlevingen ontwricht en krijgen de economieën van deze landen een flinke terugslag te verduren. Denk bijvoorbeeld aan de gevolgen wanneer de kostwinnaar van een gezin wegvalt, wanneer medische behandelingen niet mogelijk zijn, wanneer de infrastructuur overhoop ligt en wanneer onderwijs niet meer gegeven kan worden. In de vredesweek 2014 wordt aandacht gevraagd voor inspirerende vredestichters, die zich wapenen met vrede. Tijdens de wandeling van ong. 3 km door een prachtige boomgaard kan over het thema van gedachten worden gewisseld. Na de wandeling is er koffie/thee en wordt er nagepraat.

waar en wanneer: Locatie is Fruitbedrijf Koning, Neushoornweg 15 II in Kraggenburg.
Verzamelen tussen 13.00u. en 13.30u.
Deelname is gratis, maar er is gelegenheid een bijdrage aan de kosten te geven.
Na afloop is er de mogelijkheid tekst en uitleg te krijgen over het bedrijf.
Rolstoelers krijgen zo nodig hulp.
Meer informatie bij Conny Aalbersberg (0527-615201)